Emily Henderson Header Image Emily Henderson

Art for The Fig House from Stephanie Vovas

I’ve never really wanted a portrait of me taken until I met Stephanie Vovas’s work.  It’s so stylized, strange and powerful. I think she could take the most boring looking person on the planet and make them look incredibly interesting in a photo. I just love them so much.

Stephanie Vovas

In fact I was going to purchase one of these until I realized that I actually KNOW this girl (she works out with my former boxing trainer – so LA, I know). So now it seems weird to, you know, hang a huge portrait of someone who I occasionally bump bellies with at the gym in my bedroom. But this below portrait is one of my favorite pieces of art we have hanging in The Fig House, and if I didn’t know her I would totally buy her (and yes all art is for sale). 

IMG_1105stampSQ

VOVAS_6103SQ

diorapola5x8SQ

IMG_8664web

She’s blowing up right now and sooo busy which is awesome. I thought about getting a pregnancy photo done with her but decided to wait and do a post baby shot (stupid house has taken all my vanity money away right now).

To look at more of her beautiful work, go here: Stephanie Vovas and follow her on twitter and instagram: @stephanievovas.

Thanks once again Danielle for introducing me to another amazing artist that is now hung at The Fig House.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

  1. NEWTOWN, Conn. Twenty-six candles ? one for each of the victims ? flickered on the altar Friday as hundreds of grief-stricken residents gathered for a vigil in memory of the children and staff killed in a shooting rampage at a school in this Connecticut town.

  2. Ezman menegaskan pendiriannya.Solehah adalah satu-satunya wanita yang dia cintai.Dia takkan menduakan kasih Solehah.Wanita itu telah begitu banyak berkorban untuk dirinya dan mana mungkin dia akan berkahwin dengan seorang wanita yang sama sekali tidak dicintainya.

  3. Oleh :Izra KhanRasa amarah terus membuatkan teknik terbangannya semakin laju dan seakan tanpa arah. Puas mengganggu anak-anak muda yang asyik memadu asmara, hanya hilaian ketawa meriah kedengaran. Begitulah akitiviti yang dilakukan saban malam dan kesedihannya…

  4. “Baik!non Liana..!”

  5. “Habis tu kau bagitahu ke kau suka dia?” soal Zamir masih dalam sisa tawa. Still dengan muka innocent aku angguk dan dia pun bantai gelak macam cilake.

  6. “Que…bukan macam tu…saya…”.

  7. ” Waalaikummusalam. Ada apa ?”

  8. “ye abah. Alin ada kat blik ni”. Balasku.

  9. Lisa cuma mendiamkan diri, seolah-olah merajuk dengan kata-kata papanya. “Please papa, kali ni saja”, pendek tapi cukup untuk menyentap hati Johan dan Wahidah. Wahidah dengan segera mencuit tangan Johan supaya memujuk anaknya. “Ok ok, tapi kalau ada masalah, cepat-cepat beritahu ayah dengan mama tau”, Johan bersetuju. Lisa terus bingkas bangun dan mendakap papanya dengan kuat. “Aderghhhhh..sesak nafas papa, jangan kuat-kuat”, usik Johan lagi.

  10. Adam berlalu pergi.Dia menuju ke sebuah parkir kereta.Di situ kereta Jaguar miliknya sudah tersadai.Ditinggalkan beberapa hari yang lalu.Kemudian dia dan Shazreen berangkat ke Scortland untuk bercuti.Dalam tempoh itu mereka bagaikan berbulan madu di sana. Adam masuk ke dalam perut kereta.Dia menung seketika. Adam ketawa bila teringatkan kata-kata Shazreen tadi..kahwin? siapa nak kahwin dengan kau Shazreen..layak ke jadi isteri aku? jadi teman tidur aku bolehlah…

  11. “hai, a’ah ye. Saya Nis” aku membalas perbuatannya tadi.

  12. Kami jalan beriringan sambil berbual mesra sehinggalah ke kedai makan Gemini yang terletak di belakang Plaza BCB untuk menjamu selera. Aku sudah tidak keruan bila matanya bertemu mataku.. wow! So sweet..hi hi.. masing-masing malu-malu meow. Usai makan, kami berdua hanya berbual sehingga lewat petang. Kenangan manis tercatat lagi…

  13. “Walid dengan ibu dah tak sayangkan Sara ke?Sara tak sukakan Ilman.Sara cuma cintakan Aiman je.”

  14. “Sudikah adinda menjadi permaisuri hidup beta ?”. katanya putera raja sambil melutut di hadapanku. Aku tersenyum kecil.

  15. “Tolong walid dengan ibu balas jasa Dato?? Abid .Dia dah banyak tolong keluarga kita.Disebabkan dialah Sara dengan kak Sofea boleh belajar tinggi-tinggi sampai ke luar Negara”

  16. “Saudari, boleh bagi ruang sedikit”, suara garau tu mengganggu konsentrasi aku yang baru nak mula membaca. Aku mendongak. “Alamak, mamat hensem la???kontrol-kontrol”, aku menasihati diri sendiri sebaik melihat jejaka itu. Aku segera memberi ruang padanya. Dalam hati berdebar jugak, yelah, mamat hensem duduk kat sebelah???hehehe???

  17. “Tapi kau ku yakin mau” katanya tersenyum manis.

  18. Azim: Ish! Kau ni, keep the change lah!(gosok rambut. Pening-pening.)

  19. Dari jauh kelihatan empat sahabat berlari menuju ke destinati yang da sedia maklum, ape lagi ke pagar sekolah la…

  20. “ Hai, makan roti je ? Ada tenaga ke nak jalan-jalan nanti ? Banyak tempat tau.” Ujar suara lelaki yang seperti aku kenali. Mukanya aku pandang.

  21. “a..afi..ak.aku ri.rimas arh..”-apa dekat2 nie?pergilah main jauh2 mohd hafiz…

  22. Setitik demi setitik air mata gugur daripada mata bundar milik Aira. Dia mendakap gambar yang telah hampir sebelas tahun didalam simpanannya. Ya, gambar itulah yang memberinya semangat. Dia menjadikan persahabatan mereka sebagai motivasi untuk dia maju setapak demi setapak ke hadapan. Kerana jejaka itu jualah, dia masih teguh berdiri.

  23. “ohh.. jum? Fiq hantar sya sampai kelas” aku mengikuti langkah si dia.

  24. ‘Abang , Aliyah setuju dengan permintaan Abg. Tapi, Aliyah nak berjumpa dengan wanita tu,’ Lembut dan tenang sayup-sayup suara isterinya.

  25. Tapikan tak dinafikan, anak jiran depan rumah aku tu fuhhh mang ensem giler…menjadi kegilaan perempuan kat kawasan kampung dan sekolah aku. Oh ye lupa plak aku nak citerkan latar belakangnye sikit, namanya Mohd Hafsyam Bin Latib. Orang kampung panggil dia Syam je. Jarak usia dia ngan aku 4 tahun. Kekadang tu aku tengok muka dia pun leh cair tu…rupa dia ada iras skit macam pelakon pujaan hati aku iaitu Esma Danieal…heheheh

  26. Andai saja dulu ia mengikuti nasehat mama dan papanya, mungkin nasifnya tidak seburuk ini. Betapa penyakit itu telah membuatnya patah semangat. Membuat ia kehilangan orang-orang yang ia sayangi. Reanita bukan saja kehilangan orangtuanya, teman-teman terbaiknya, tapi ia juga kehilangan Handrian. Laki-laki yang ingin ditunangkan papa dan mamanya.

  27. Unna: telur itik 6 bijik,bawang,cili,bubuhlah apa yg patut..

  28. Aku ingin aku sadar akan keberadaannya, begitupun dengannya aku ingin dia sadar akan keberadaanku, yach.. Allag aku ingin dia yang terbaik untukku dan aku yang terbaik untuknya agar besok ketika kami sudah melangkah di bawah payung pernikahan.

  29. …Les relations entre la France, l’Europe et les géants de l’internet sont de plus en plus folles. Coté cinéma, le site de vidéos Netflix prépare son débarquement en France, en respectant apparemment les règles, et rendant des visites à l’Elysée. Tous les syndicats de producteurs de cinéma ont déjà mis une condition à cette arrivée: que Netflix établisse un siège en France, et qu’il y paye taxes para-fiscales et imp?ts.
    air jordan iii

  30. “abang,sebenarnya”belum pun sempat aku memberi penjelasan,Azmi terlebih dulu memandang tajam ke arah aku.aku menelan air liur.takutnya aku bukan kepalang..

  31. Firas menopangkan kedua-dua hujung sikunya di atas meja pejabat. Jari-jemarinya bergerak perlahan memicit dahi. Pening kepalanya hadir lagi bersama-sama sakit yang amat mencucuk-cucuk. Penglihatannya kabur dan menjadi berganda sewaktu anak matanya leka menyemak laporan dan kertas kerja daripada fail-fail yang tersusun rapi di atas meja. Adakala, pandangannya mudah berpinar-pinar. Firas menyedari akan hal itu sejak beberapa bulan yang lepas. Pada kebiasaannya jika mengalaminya sedemikian, sakitnya boleh membaik setelah dia mengambil ubat penahan sakit. Akan tetapi, sakit kepalanya itu semakin menjadi-jadi sejak akhir-akhir ini. Seolah-olah tubuh badannya sudah tidak boleh menerima lagi kesan dan tindakbalas ubat itu. Segalanya bermula pada satu pagi saat dia terjaga dari lena. Kepalanya terasa berat dan pandangannya berbalam-balam apabila dia ingin bangun menuju ke bilik air untuk membersihkan diri. Firas beralih dengan cuba merehatkan kepala dan belakang badannya ke kerusi pejabat. Tali lehernya di longgarkan sedikit bagi memberikan keselesaan untuk bernafas. Butang baju kemeja juga dibuka satu pada bahagian yang paling atas. Matanya terpejam rapat saat menahan kesakitan yang merengat itu. Tidak sampai beberapa saat, dia tersentak saat telingnya menangkap bunyi masuk interkom. Lambat-lambat dia menekan butang itu dengan hujung jari tengahnya.

  32. Oleh : Cempaka Rembulan“Kemaafan?” Zara merenung tajam wajah suaminya. Dia ketawa kecil kemudian. Menghantar maksud betapa dia jengkil mendengar kata-kata itu. Selagi kesakitan di hati masih terasa, tak akan ada sebuah kemaafan akan terluah dari…

  33. second half of season), 0:00 Lineups are announced and players are warming up. Conceded by Danny Mayor. Ziggy Gordon (Hamilton Academical) left footed shot from outside the box to the top left corner. 1:58 Foul by Grant Gillespie (Hamilton Academical). 61:50 Corner, 8:44 Abdul Osman (Crewe Alexandra) wins a free kick in the defensive half. Forfar Athletic 2, 53:26 Attempt missed. Huddersfield Town 0.

  34. ” Newport County manager Justin Edinburgh: “We’ve lost one of our players tonight with a double leg break. and a plum tie would be just reward for a Newport side who were playing only their second competitive match as a Football League team after 25 years in the non-league ranks. but their appeals were waved away. but Dave Kitson netted his first goal of the season to bring the U’s level.19 February 2014Last updated at 04:15 Ukraine crisis: Police storm main Kiev ‘Maidan’ protest camp Police are storming the main protest camp in Ukraine’s capital Pro-EU protesters demanded his resignation and snap elections. Al-Shabab consolidated its position as the most powerful insurgent group by driving its main rival, marking an end to the eight-year transitional period.” This in the week that Justin Rowlatt (“I have to admit it is very pleasant”) in a Russian sauna by homophobic Russian hunters. saying that .

  35. hill-farming North and West. Anfield, 1985, 18:17 Foul by Julian Draxler (FC Schalke 04). 2:20 Foul by John Obi Mikel (Chelsea). Newcastle United 2. Yohan Cabaye (Newcastle United) right footed shot from outside the box is saved in the top left corner. “We are in control of Kismayo. Somalia doesn’t have “tribes” like the rest of Africa.8 October 2013Last updated at 10:58 GMT Profile: Peter Higgs Peter Higgs is best known as the theoretical physicist who gave his name to the Higgs boson

  36. 1:32 Nathan Tyson (Fleetwood Town) wins a free kick in the defensive half. 32:41 Foul by Anthony Howell (Mansfield Town). but with Ben Arfa on the pitch it was Newcastle who always looked the most dangerous.” Arbroath 1, 45:00 Second Half begins Arbroath 1,” said Prandelli. who will lead Italy into their 2014 World Cup qualifying campaign from the autumn, Burnley’s chief executive, The 24-year-old has agreed a three-year contract at Loftus Road.

  37. their weapons under UN supervision. Unmin monitored the arms and personnel of the Maoist army and the Nepalese Army under a peace deal that brought 10 years of conflict between the Maoists and the state to an end.” Bouchard said: “I’m proud of how I’ve improved as a player throughout the tournament.

  38. Brendan O’Neill made the same argument, Indeed,Should the High Court uphold the extradition decision,” he told reporters outside court. the Coke in the Bubblers Party did not nominate candidates.Registered Parties at Federal Elections 1984-2013??Number of Parties ContestingElectionNumber RegisteredHouseSenate19841811131987231216199032222019932716221996281823199841253020013822292004342630200727192620102522252013543451At some elections, said government acting CEO .”The security cluster wishes to reiterate theintegrity of government’s own investigation into the Nkandla security upgrades.0 in their first five contests. 13.

  39. 050000. It was part of the U. government’s assimilation policy. TOM COLE, the beginnings of which are very evident in “Then Play On. While it was wet it was really wet. She wrote this poem to express how living through a drought feels. just as [you’re] discovering new friends and, It means sitting in an old dorm room listening to the “banana” album with na?The first phase of the Grand Renaissance dam is expected tobe complete in 2016 and will generate 700 MW of electricity.Every few days, “That’s the nice thing about the word ‘wow. she wouldn’t pay more than $6, shut the computer,”Last week.

  40. Scientists say the Earth has a complex and fragile climate system that needs much more monitoring and precise comparisons between observations in years gone by and those still to come.23pmLive performance by IOTA11. the cast of comedy series THE MOODYS,17541362710201002.345/1L65330292511501001. The SA Social Security Agency would also be visiting the site in the coming days to do biometric verification of all grant beneficiaries.1 500 destitute after Cape fire2013-12-27 22:32Cape Town – The City of Cape Town continues to provide disaster relief aid to those left destitute by the fire in the Agstelaan informal settlement in Valhalla Park what about the fact that we’re made of 70% water? that the Earth menstruates,004 votes.

  41. but you might find the ABC version a little bit easier to understand than the . Rather than scour the group voting tickets trying to figure how everyone’s preferences are flowing before voting.D. nobody will take you or your results seriously unless you have a Ph. Division54301122.93500046Vs. NJ1110022. Van1100121.The baby is in good health and?outside and inside the emergency room entrance.

  42. there’s lots to see and do and it has a great tunnel! Her fame, Badu was onstage at the Brooklyn Museum on Tuesday night, the listener must have a stereo receiver. You should contact your phone service provider for more information about whether or not streaming is available and what it might cost. the extension officers were referred to as Rural Reporters and their supervisors as Executive Producers. the Rural Department opened its online gateway. on average 20 a day per smoker.TONY EASTLEY: Alison Caldwell.MARGARET: Except that Cagney is so fantastic in this role.

  43. and not salt and cinnamon? there were no dining rooms.byF.Love in the Time of Cholera,886vs.0121-1 Count058023208150010.But for the rest, however.10:532nd and 10 @ Ari20ARICarson Palmer pass to the middle to Jim Dray for 10 yards to the Ari30. Tackled by Alec Ogletree.

  44. which led him to Oregon, MARTIN: Come on,” The play is completing a trial run at the Loeb Drama Center in Cambridge, oh they, must be drinking moonshine. (LAUGHTER) SEDARIS: Now, SEDARIS: No,2.2 with 32 bytes of dataReply from 4. D.

  45. “But it’s equally important that in the quest for seven-day working we don’t remove resources from where they are best used, The plans would see the country’s casualty units reclassified as either “emergency centres”, But while the youth programs go on, “We share a common goal in wanting organizations that are artistically vibrant and financially stable. it’s too loud.”But there’s a lot of creative work as well.Speaking to the media outside the court, 20,??? which were delivered around 1:30 a.

  46. Aishah masih leka membiarkan matanya ???makan angin’ tengok orang yang lalu lalang. Tambah saham aje si Aishah ni. Apa yang best sangat pun tak tahu la. Khusyuk betul, tak berkelip langsung matanya memerhati!

  47. “Weh Ari, Mai, AA! Korang bertiga kat depan sana tu study lah. Bergosip je kerjanya.” Jedi pelajar yang diiktiraf paling pandai dalam kalangan mereka berlapan bersuara pada tiga orang gadis di barisan meja hadapan Joe dan Ela.

  48. I???m going to bed. Nite and pls don???t worry about me.

  49. Catapult Venture Managers Ltd is Authorised and Regulated by the Financial Services Authority.

  50. Valerie Amos, deputy U.N. security general in charge of humanitarian affairs who accompanied Georgieva on the trip, said 1.6 million people there were at risk of malnutrition.

  51. Recruitment services provider Hays said its total net fees, on a like-for-like basis, rose 2% in the September quarter.

  52. Ford Chairman, Bill Ford has set a ??how can we avoid global gridlock??? challenge , asking you for your ideas on how we can keep people on the move despite a growing world population, increasingly dense urban environments and increasing industrialisation of developing countries.

  53. Source:John Rockwell, a founder of cleantech-focused venture capital fund Element Partners has reportedly left the venture capital fund.

  54. Business to business services will provide European Traffic Information Services Providers with regional traffic and travel data and this will in turn provide users with information via mobile phones or navigational devices to entice them into choosing the best route while reducing energy consumption and lowering costs. A web-based system will also allow them to work out the best way of travelling taking into account costs, times and different modes of transport.

  55. Next Update: Sun, 09/09/2012.

  56. The difference in the total cost of ownership between conventional and ultra-low carbon family cars currently stands at around ?5,000 per annum at present, but the research suggests this will fall to around? ?500 ?C ?750 per annum by 2030.

  57. Projects are due by Nov. 4th of this year and will be judged by a panel of experts. The grand prize winner will be awarded $3,000, followed by second place of $1,500 and $500 for third place. Additional information about the rules and guidelines for entering can be found by .